Rosie Jane Weasley Mugglesınız/Lütfen Kendinize Bir Bina Veya Meslek Seçiniz
Mesaj Sayısı : 100 Kayıt tarihi : 24/08/08 Rp Yaşı : Z.a.y. Gerçek İsmi : Cesaret Ruh Hali :
Bilgilerim Rp Puanı: (0/0) Tarafı:
| Konu: 2.Sınıflar Aritmansi 2. Ders Perş. 11 Ara. 2008, 01:31 | |
| Jane yavaşça kapıyı açtı ve dersi almak isteyen öğrencilerin oturduğu sıralara baktı.Biraz sonra içeri girdi yavaş ama etkileyici adımlara masasına ilerledi ikinci sınıf olduklarından öğretmenlerini iyi tanıyan öğrenciler duruyordu Jane'in karşısında.Jane gülümseyerek söze başladı
''Yeni bir döneme daha başladık çocuklar.Ve artık siz okula alışmış tüm zorlukların ve koşulların farkında bilinçli 2.sınıf öğrencilerisiniz.Bu sene hepinizden bir kademe daha iyi performans bekliyorum.Geçen sene size öğrettiklerim üzerinden bu sene problemler çözmeye başlayacağız sonra muggle ların matematiğini nasıl aritmansiye çevirdiğimize şahit olacaksınız.Ama bunun için de muggle ların Matematiğini bitirmemiz gerekecek.Zaten muggleların matematiğinin bizim Aritmansi ile hiçbir farkı yok sadece sayı birimleri değişecek.Para birimlerinde olduğu gibi.Matematiğin değişmesi saçma olurdu zaten.Düşündüğünüz dokunduğunuz gördüğünüz her cisimde Matematik sihirle yapılan her cisimde de Aritmansi mevcut.''
Kafası karışmış birkaç yüz ve gerçekten bu farkı ayırt ede bilen bi kaç yüz daha Jane'e bakmaya devam ediyordu.
''Evet şimdi ilk derste öğrendiklerimizle ilgili bir soru çözeceğim ve sonrada size ödev vereceğim.''
Taytaya doğru yürüdü ve soruyu yazmaya başladı.
Soru:Jane'in 34 sickle ı var.Jane babasından 1 galleon daha aldı.Sonra annesine muggle mağazalarından hediye almak için Gringotts a gitti.Jane in parasının muggle karşılığı nedir?
Çözüm: 1 galleon- 17 sickle ise 34 sickle 2 galleon dur. babası 1 galleon vermişse toplam 3 galleon 1 galleon 5 pound sa 3 galleon 15 pound dur.
Soru:Henry'nin 1 Knut ı var.Arkadaşı Henry'e borç olarak istediği süpürgeyi alabilmesi için 22 sickle daha verdi.Henry'nin alacağı süpürge 4 galleon ise Henry parasına daha ne kadar sickle eklemelidir?
Çözüm: 1 Knut - 29 sickle ise 22 + 29 = 51 sickle 1 galleon 17 sickle ise 51 sickle 3 galleon dur.
alacağı supurge 4 galleon ise 1 galleon eklemelidir yani 1 galleon = 17 sickle eklemelidir.
Rosie yazdıktan sonra dönüp öğrencilere tekrar baktı ve
''İşte çözüm bu aynen bu şekilde ödevleriniz de de görmek istiyorum.Oldukça basit öyle değil mi? Bu arada para birimlerini dönültürmeyi bilmeyen varsa geçen sene derse giren arkadaşlarından alabilirler.Şimdilik bu kadar çocuklar ödev sorunuzu ödev panosuna asacağım.Sorusu olan varsa odama gelebilir.''
dedi.Ve onlar gidene dek sınıfta durup en son o çıktı. | |
|
Jessica Malfoy Gryffindor VI. Sınıf
Mesaj Sayısı : 313 Kayıt tarihi : 18/08/08 Rp Partneri : ~ Matt C. Strong ~ Gerçek İsmi : Ece Ruh Hali :
Bilgilerim Rp Puanı: (100/100) Tarafı:
| Konu: Geri: 2.Sınıflar Aritmansi 2. Ders Cuma 12 Ara. 2008, 16:19 | |
| Jessica, öğleden sonraki ilk dersine gitmek için ders programını çıkardı ve Büyük Salondaki büyük masanın üzerine koydu. Aritmansi ! Bu dersi seviyordu, uzun ve sıkıcı konular yoktu. Problem çözmek çok daha eğlenceliydi. Keyifle, ders programını tekrar çantasına tıkarak arkadaşlarının yanından ayrıldı. Zor olan birşey vardı, yedi kat merdiven çıkacaktı. Koridorlar heyecanlı 1. sınıf öğrencileriyle doluydu. Yeni derslerine girmek için sabırsızlanıyor gibi görünüyorlardı . Tahminen 5. kattayken bir grup Slytherin öğrencisi, kendi aralarında fısıldaşıyor ve hiç hoş olmayan bir şekilde gülüyorlardı. Jessica ne konuştuklarını çok merak ediyordu ama şu anda dinlemek için zamanı yoktu. Aritmansi dersliğine geldi ve geçen sene olduğu gibi en öne oturdu. Bu dersi Matt'in de alacağını biliyordu, o yüzden yanındaki sırayı boş bıraktı. Az sonra Prof. Weasley içeriye yavaşça girdi ve gülümseyerek : ''Yeni bir döneme daha başladık çocuklar.Ve artık siz okula alışmış tüm zorlukların ve koşulların farkında bilinçli 2.sınıf öğrencilerisiniz.Bu sene hepinizden bir kademe daha iyi performans bekliyorum.Geçen sene size öğrettiklerim üzerinden bu sene problemler çözmeye başlayacağız sonra muggle ların matematiğini nasıl aritmansiye çevirdiğimize şahit olacaksınız.Ama bunun için de muggle ların Matematiğini bitirmemiz gerekecek.Zaten muggleların matematiğinin bizim Aritmansi ile hiçbir farkı yok sadece sayı birimleri değişecek.Para birimlerinde olduğu gibi.Matematiğin değişmesi saçma olurdu zaten.Düşündüğünüz dokunduğunuz gördüğünüz her cisimde Matematik sihirle yapılan her cisimde de Aritmansi mevcut.''
Jess yavaşça kafasını salladı ve duraklayan profesöre bakmaya devam etti. ''Evet şimdi ilk derste öğrendiklerimizle ilgili bir soru çözeceğim ve sonrada size ödev vereceğim.''
Tahtaya gitti ve yazmaya başladı : Soru:Jane'in 34 sickle ı var.Jane babasından 1 galleon daha aldı.Sonra annesine muggle mağazalarından hediye almak için Gringotts a gitti.Jane in parasının muggle karşılığı nedir?
Çözüm:1 galleon- 17 sickle ise 34 sickle 2 galleon dur. babası 1 galleon vermişse toplam 3 galleon 1 galleon 5 pound sa 3 galleon 15 pound dur. Soru:Henry'nin 1 Knut ı var.Arkadaşı Henry'e borç olarak istediği süpürgeyi alabilmesi için 22 sickle daha verdi.Henry'nin alacağı süpürge 4 galleon ise Henry parasına daha ne kadar sickle eklemelidir? Çözüm: 1 Knut - 29 sickle ise 22 + 29 = 51 sickle 1 galleon 17 sickle ise 51 sickle 3 galleon dur.
alacağı supurge 4 galleon ise 1 galleon eklemelidir yani 1 galleon = 17 sickle eklemelidir. Profesörün yazdığı her soruyu, cevaba bakmadan kendi çözmek için uğraşmıştı. Anlıyordu ve bu konu hoşuna gitmişti. Hem muggle matematiğinide öğreneceklerdi demek. İyice heveslenmişti. Ama dersin sonuna gelmişlerdi. Prof.: ''İşte çözüm bu aynen bu şekilde ödevleriniz de de görmek istiyorum.Oldukça basit öyle değil mi? Bu arada para birimlerini dönültürmeyi bilmeyen varsa geçen sene derse giren arkadaşlarından alabilirler.Şimdilik bu kadar çocuklar ödev sorunuzu ödev panosuna asacağım.Sorusu olan varsa odama gelebilir.''
dedi. Jess önünde duran dağılmış defterini ve tüy kalemini çantasına koydu. Belki sınavdan önce konuyu bir daha gözden geçirmek için Profesöre gidebilirdi. Göl Kenarına gitmek için sınıftan ayrılırken profesöre iyi günler diledi ve gitti. | |
|
Lisa E.Shadow Slytherin VI. Sınıf
Mesaj Sayısı : 224 Kayıt tarihi : 22/08/08 Rp Partneri : Söylesem aklın durur XD Rp Yaşı : 14 Gerçek İsmi : Selün Ruh Hali :
Bilgilerim Rp Puanı: (100/100) Tarafı: Ölüm Yiyen
| Konu: Geri: 2.Sınıflar Aritmansi 2. Ders Paz 14 Ara. 2008, 22:22 | |
| Liz öğleden önceki bütün derslerin bittiğine sevinirken listesindeki aritmasi dersiyle surat astı.Problem çözmeyi sevmezdi,sayılarla uğraşmayı da..Yine de dersleri asmayı 1.sınıfta bırakmıştı. Saatine göz attı,daha zamanı vardı.Slytherin Kızlar yatakhanesine hoplaya zıplaya gitti 2-3 kitap kapıp aritmasi dersine doğru yola koyuldu. Kitapları elde taşımak çok sinir bozucuydu,belki de derslere sırt çantasıyla gidip gelmeliydi.Merdivenleri ikişer ikişer tırmanırken yine gözü 3.kata takıldı.Belki günün sonunda orayı ziyaret ederdi! 7.Kata geldiğinde binasından birkaç kişinin toplanıp konuştuğunu farketti.Birkaç tanıdığı adam da ordaydı,kısa sürede konuya ortak oldu. Jessica önlerinden geçtiğinde konu hemen Gryffindora döndü Hey şu Gryffindorlu sarışın çok hoş hatun değil mi?? O inek mi??Kitaplardan başka birşey düşünebildiğini sanmıyorum.. Neden Gryffindorda ki?Rawenclawa girememiş mi?? Liz'in Jessle tek problemi Matt ile ilgiliydi,onun dışında neden orada olduğu ya da neyi düşünemediği umrunda bile değildi. Hey!Derste görüşürüz millet! dedi Liz uzaklaşmadan önce Aritmasi dersinde mi?Hiç sanmıyorum! Neden? Aritmasi "ineklere"göredir..Yoksa aritmasi mi görüyorsun?? Iıı.. Saçları dikik Slytherinli yanındaki kızı dürtüp Liz'e güldü Duydun mu?Lisa aritmasi dersi alıyormuş! Siyah-uçuk pembe saçlı gotik kız tırnaklarını törpülemeyi bırakıp aşağılarcasına Liz'i süzdü Senin gibileri Rawenclaw'a atmalılar! Liz gözlerini kısıp derin bir nefes aldı Aritmasi dersine girdiğim yok!O kadar saf mı sandınız beni?! Sınıfa koşmaya başladı,grup kendini görmeden evel sınıfa varmayı planlıyordu --- Jess'in yanında boş sırayı farkedince direk oraya damladı Hey Jessica! Bana mı ayırdın? Pişkin pişkin sırıtıp eşyalarını masaya bıraktı.O sırada Profesör sınıfa girdi; ''Yeni bir döneme daha başladık çocuklar.Ve artık siz okula alışmış tüm zorlukların ve koşulların farkında bilinçli 2.sınıf öğrencilerisiniz.Bu sene hepinizden bir kademe daha iyi performans bekliyorum.Geçen sene size öğrettiklerim üzerinden bu sene problemler çözmeye başlayacağız sonra muggle ların matematiğini nasıl aritmansiye çevirdiğimize şahit olacaksınız.Ama bunun için de muggle ların Matematiğini bitirmemiz gerekecek.Zaten muggleların matematiğinin bizim Aritmansi ile hiçbir farkı yok sadece sayı birimleri değişecek.Para birimlerinde olduğu gibi.Matematiğin değişmesi saçma olurdu zaten.Düşündüğünüz dokunduğunuz gördüğünüz her cisimde Matematik sihirle yapılan her cisimde de Aritmansi mevcut.'' Şahane!Dört gözle bekliyorum! dedi Liz isteksizce. Profesör tahtaya sorular yazmaya başladığında Liz not almaya başladı.İleride gerekli olabilirdi; Soru:Jane'in 34 sickle ı var.Jane babasından 1 galleon daha aldı.Sonra annesine muggle mağazalarından hediye almak için Gringotts a gitti.Jane in parasının muggle karşılığı nedir?
Çözüm:1 galleon- 17 sickle ise 34 sickle 2 galleon dur. babası 1 galleon vermişse toplam 3 galleon 1 galleon 5 pound sa 3 galleon 15 pound dur. Soru:Henry'nin 1 Knut ı var.Arkadaşı Henry'e borç olarak istediği süpürgeyi alabilmesi için 22 sickle daha verdi.Henry'nin alacağı süpürge 4 galleon ise Henry parasına daha ne kadar sickle eklemelidir? Çözüm: 1 Knut - 29 sickle ise 22 + 29 = 51 sickle 1 galleon 17 sickle ise 51 sickle 3 galleon dur.
alacağı supurge 4 galleon ise 1 galleon eklemelidir yani 1 galleon = 17 sickle eklemelidir. Liz dersten hiçbirşey anlamıyordu.Dükkan sahibi de olmayacaktı,yani bunlar ne işe yarayabilirdi ki?? Aptal mugglelar bile hesap makinesini buldu... diye mırıldandı tüy kalemini mürekkep hokkasına batırırırken. Ve sonunda dersin sonuna gelmişlerdi! ''İşte çözüm bu aynen bu şekilde ödevleriniz de de görmek istiyorum.Oldukça basit öyle değil mi? Bu arada para birimlerini dönültürmeyi bilmeyen varsa geçen sene derse giren arkadaşlarından alabilirler.Şimdilik bu kadar çocuklar ödev sorunuzu ödev panosuna asacağım.Sorusu olan varsa odama gelebilir.'' Uzaktaki Matt'e sonra Jess'e baktı. İkisinden de istemiyordu geçen senenin notlarını.Sınıftaki tek Slytherinli olduğundan da başka alabileceği kimse yoktu. Amaan banane,kütüphaneden bulurum.. Kitaplara sarılıp sınıftan görülmemiş olma umuduyla çıktı. | |
|
Matt.C.Strong Ravenclaw VI. Sınıf
Mesaj Sayısı : 317 Kayıt tarihi : 27/08/08 Rp Partneri : Platonik:P Rp Yaşı : 11 Gerçek İsmi : Selün:F Ruh Hali :
Bilgilerim Rp Puanı: (100/100) Tarafı:
| Konu: Geri: 2.Sınıflar Aritmansi 2. Ders Paz 14 Ara. 2008, 22:45 | |
| Matt sıkıntılı sıkıntılı aritmasi sınıfına girdi.Bu sene çok ders olması oldukça yorucuydu,birkaçını da atlamak zorunda kalmıştı.Hocaların kendini farketmemesini ve binasından puan kırmamalarını umut ediyordu. Aritmasi sınıfı genelde boş olurdu.Hesaplamaları seven çok kişi yoktu,sevenler varsa bile dersi alamayacak kadar yoğun olmalıydı.Yine de Matt bu durumdan memnundu,özel ders gibi işleniyordu aritmasi... Sınıfa girdiğinde yine herkes yerini almıştı,ön sıralarda Jess ile Liz'i yanyana gördüğünde ufak çaplı bir kalp krizi geçirdi. Liz gülümseyerek Jess ile konuşuyordu. Matt ani bastıran kahkahasına hakim olamadı Bu ikisi kanka olmuş! Arkada bir yere geçene kadar güldü.Ama sonra aklına bir soru takıldı.Jess trende zorla Liz'i tanıdığını itiraf etmişti,şimdi de bu samimiyet neyin nesiydi?Ayrıca Liz ölse de aritmasi dersi almazdı!Bu onun için sosyal intihardan farksızdı! Yoksa Liz'in ve Jess'in konuşması gereken ve Matt'ten saklanan bir konu mu söz konusuydu? Matt kendi kendine düşünürken profesör sınıfa geldi ''Yeni bir döneme daha başladık çocuklar.Ve artık siz okula alışmış tüm zorlukların ve koşulların farkında bilinçli 2.sınıf öğrencilerisiniz.Bu sene hepinizden bir kademe daha iyi performans bekliyorum.Geçen sene size öğrettiklerim üzerinden bu sene problemler çözmeye başlayacağız sonra muggle ların matematiğini nasıl aritmansiye çevirdiğimize şahit olacaksınız.Ama bunun için de muggle ların Matematiğini bitirmemiz gerekecek.Zaten muggleların matematiğinin bizim Aritmansi ile hiçbir farkı yok sadece sayı birimleri değişecek.Para birimlerinde olduğu gibi.Matematiğin değişmesi saçma olurdu zaten.Düşündüğünüz dokunduğunuz gördüğünüz her cisimde Matematik sihirle yapılan her cisimde de Aritmansi mevcut.''
Şimdilik Liz ve Jess'i düşünmemeye karar verdi.İkisi de derse odaklanmış gözüküyordu Soru:Jane'in 34 sickle ı var.Jane babasından 1 galleon daha aldı.Sonra annesine muggle mağazalarından hediye almak için Gringotts a gitti.Jane in parasının muggle karşılığı nedir?
Çözüm:1 galleon- 17 sickle ise 34 sickle 2 galleon dur. babası 1 galleon vermişse toplam 3 galleon 1 galleon 5 pound sa 3 galleon 15 pound dur. Soru:Henry'nin 1 Knut ı var.Arkadaşı Henry'e borç olarak istediği süpürgeyi alabilmesi için 22 sickle daha verdi.Henry'nin alacağı süpürge 4 galleon ise Henry parasına daha ne kadar sickle eklemelidir? Çözüm: 1 Knut - 29 sickle ise 22 + 29 = 51 sickle 1 galleon 17 sickle ise 51 sickle 3 galleon dur.
alacağı supurge 4 galleon ise 1 galleon eklemelidir yani 1 galleon = 17 sickle eklemelidir. Bunlar oldukça kolay anlaşılır sorulardı.Yapabiliyor olmak Matt'in kendisini zeki olarak düşünesine sebep oluyordu,bu da iyi hissettiriyordu. ''İşte çözüm bu aynen bu şekilde ödevleriniz de de görmek istiyorum.Oldukça basit öyle değil mi? Bu arada para birimlerini dönültürmeyi bilmeyen varsa geçen sene derse giren arkadaşlarından alabilirler.Şimdilik bu kadar çocuklar ödev sorunuzu ödev panosuna asacağım.Sorusu olan varsa odama gelebilir.''
Matt anlamış gibi kafa salladı ve toparlandı.Jess'in yeni kankasıyla takılıp takılmamasını gözlemledi ama ikisi de ayrı zamanda ayrı yönlere gittiler. Matt hiçbirşey anlayamıyordu bu ikiliyle ilgili... | |
|